خداحافظی فورد اج از بازار اروپا ؟

خداحافظی  فورد اج از بازار اروپا ؟
حضور خودروهای شاسی بلند در آمریکا رو به افزایش است و از این رو فورد تصمیم گرفته تا تولید خودرو های سواری خود را در آینده به حداقل برساند و تمرکز خود را تنها روی مدل موستانگ بگذارد.

افزایش خودرو های شاسی بلند فقظ مختص به بازارهای آمریکا نیست و طرفداران این کلاس از خودرو ها نیز در بازار اروپایی از سال 2018  رو به افزایش است. چنانچه حدود  1/3 خودرو های فروخته شده در بازار اروپایی شاسی بلند هستند، ولی در این کلاس فورد فروش موفقی در خودروهای خود نداشته، از این رو فورد تمرکز بیشتری بر روی خودرو های شاسی بلند خود گذاشته تا بلکه بتواند سود بیشتری از فروش این خودروها خود داشته باشد.

2019-ford-edge-st-4_1.jpg

 

titanium_kuga_006.jpg

فراز و نشیب های زیادی در بازار خودرو های شاسی بلند  فوردِ اروپا وجود داشته . آماری که در سال 2018 منتشر شده است به این گونه است :

Ford Kuga فروشی بیش از 153 هزار دستگاه را داشته است و Kuga به پُرفروش ترین محصول فورد تبدیل شده است .

Ford EcoSport با افزایش 78 درصدی نسبت به سال 2017 و فروش تقریبا 12 هزار دستگاه در اروپا تخمین زده شده است.

CROSSOVER MID SIZE EDGE با کاهش 41 درصدی و فروش حدودا 10 هزار دستگاه نسبت به سال قبل داشته .

 

ford-edge-2_800x0w.jpg

فورد یک بروزرسانی در سری جدید اکواسپرت در اواخر امسال خواهد داشت و سپس بعد از عرضه ی فورد اسکیپ شاهد حضور KUGA در اروپا خواهیم بود. همچنین خبرهایی از حضور سری هفت نفره ی KUGA به گوش می رسد وطبق گفته های آقای استیون آرمسترانگ رئیس فورد اروپا ، یک خودرو با نام جدید هم در آینده معرفی خواهد شد .