آیرودینامیک ترین خودرو های سال 2018

آیرودینامیک ترین خودرو های سال 2018
آیرودینامیک خودرو به اصطلاح به مقاومت خودرو در مقابل جریان باد ،سرعت، شتاب و میزان مصرف سوخت میگویند. 

آیرودینامیک خودرو به اصطلاح به مقاومت خودرو در مقابل جریان باد،سرعت، شتاب و میزان مصرف سوخت می گویند. 

در اینجا به معرفی و بررسی برترین خودرو هایی با ضریب آیرودینامیک بالا که یکی از مهم ترین گزینه ها در عملکرد خودروها میباشد، میپردارزیم .

Mazda 3

این خودرو علاوه بر طراحی زیبا از ضریب آیرودینامیک بالایی نیز برخوردار است. طراحان این خودروی ژاپنی با استفاده از سیستم تعلیق مثال زدنی باعث شدن تا ضریب آیرئدینامیک این خودرو به 0.26 برسد.

mazda-3-sedan_800x0w.jpg

KIA Optima Hybrid

این خودرو با استفاده از مسدود کننده های جلو پنجره و دیفیوزر ( Diffuser ) های عقب باعث شده تا مقاومت هوا در این خودرو کمتر شود. در حالت کلی خودروهای هیبریدی به دلیل موتور های کوچکتری که نسبت به خورو های دیگر دارند، جریان هوا کمک زیادی به خنک شدن موتورشان می کند. ضریب آیرودینامیک این خودرو را به 0.25 است.

2017-Kia-Optima-PHEV-03.jpg

Mercedes Benz Class S

طراحان این خودرو ی زیبای آلمانی سال هاست در تلاش اند تا خودروهای با آیرودینامیک بالا بسازند. این خودرو با جلو پنجره بزرگ و محدود کننده ی هوا که فقط در مواقع ضروری هوا را به داخل موتور و قطعات دیگر میرساند باعث شده تا ضریب آیرودینامیک آن به 0.24 برسد.

2019-MB-SClass_B3_o.jpg

Tesla Model 3

این خودرو با کاهش ضریب 0.01 درصدی نسبت به مدل S، خود را به خودرویی با آیرو دینامیک 0.23 تبدیل کرده است دلیل این ضریب به این خاطر است که خودرو های برقی مثل تسلا نیازی به جلو پنجره های بزرگ ندارند و در نتیجه جریان هوای کمتری به داخل موتور می رسد. 

red-tesla-model-3-sunset-e1549437553845.jpg

BMW Series 5

سری 5 با کنار زدن دیگر رقیب آلمانی خود و با بکار گیری از محدود کننده های جلو پنجره، طراحی رینگ، لاستیک و بهتر شدن مصرف سوخت توانسته ضریب آیرودینامیک خود را به 0.23 برساند که در نوع خود عالی است.

2017-bmw-5-series_100577006_h.jpg

دیدگاه‌ها

مطالب سایت شما عالیه
@#1 ممنون از شما

افزودن دیدگاه جدید