نسل جدید مزدا ۳ برنده جایزه طراحی رد دات کام ۲۰۱۹

نسل جدید مزدا ۳ برنده جایزه طراحی رد دات کام ۲۰۱۹
نسل جدید مزدا سه موفق به کسب جایزهٔ طراحی بهترین بهترین‌های سال 2019 از سوی Red Dot شده است.

به گفتهٔ طراح ارشد مزدا سه آقای «Yasutake Tsuchida»، طراحی نسل جدید این ماشین با الهام از اصل «زیبایی از طریق سادگی»، یعنی بیان زیبایی خودرو در یک فرم ساده و واحد شکل گرفته است. به همین دلیل در این ماشین طراحان خطوط جانبی را حذف کرده‌اند تا پانل‌های بدنه منعکس‌کنندهٔ محیط اطراف باشند. آقای Tsuchida همچنین گفته است که خلوص طراحی‌های مزدا صرفاً می‌تواند توسط دست‌های متخصصین مدل‌سازی گِل رُس این شرکت ایجاد گردد.

نسل جدید مزدا ۳ برنده جایزه طراحی رد دات کام ۲۰۱۹ ۱.jpg

هیئت‌داوران رد دات برای جایزهٔ طراحی بهترین بهترین‌ها از بین بیش از 5500 محصول در 55 کشور دنیا، کمتر از 100 محصول را انتخاب کرده‌اند. معیارهای این انتخاب‌ها شامل نوآوری، قابلیت، ارگونومی و طول عمر می‌شود. مزدا و دیگر برندگان این رقابت، جایزهٔ خود را در مراسم جوایز 2019 رد دات که در تاریخ 8 جولای در تئاتر آلتو اسن برگزار می‌شود دریافت خواهند کرد.

نسل جدید مزدا ۳ برنده جایزه طراحی رد دات کام ۲۰۱۹ ۲.jpg

نسل جدید مزدا سه برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس امسال رسماً رونمایی شد. این خودرو علاوه بر پیروزی در رقابت جایزهٔ طراحی، به پیشرانهٔ انقلابی Skyactiv-X هم مجهز شده است. در این موتور بجای استفاده از جرقهٔ شمع، همانند پیشرانه‌های دیزلی، احتراق از طریق فشرده‌سازی مخلوط سوخت و هوا صورت می‌گیرد که این ویژگی موجب بهبود بهره‌وری سوخت و پاسخگویی بهتر موتور می‌شود. این موتور که از نوع 2 لیتری چهار سیلندر است، 178 اسب بخار قدرت و 222 نیوتن متر گشتاور دارد.

افزودن دیدگاه جدید